Självförtroende 1

Tänkte skriva ett inlägg i kategorin "självfötroende". Själv har jag rätt bra självfötroende. Men det är något jag har jobbat på, det är inte ofta man bara har det liksom. Det är allt för många unga tjejer idag som har självförtroendet nere i botten typ. Förut så hade jag inte så bra självförtroende, jag hade inte direkt problem eller så, det var bara sämre än nu. Förut var det mer så att jag skulle försöka vara som alla andra, och usch jag kunde bli så osäker bland vissa människor! Men man lär sig att uppskatta livet med tiden tycker jag. Man har bara ett liv och man ska ta vara på det. Nu säger jag som många andra, men det jag menar är att jag bestämde mig i alla fall för att bara ha roligt med mina vänner och inte sakna någon sorst av bekräfting. En riktig bekräfting får man från sina riktiga vänner. Jag bestämmde mig egentligen inte riktigt, jag bara mogna! Och brydde inte mig om om någon tyckte jag var konstig, eller försökte inte vara någon jag inte är.
Ens självfötroende påverkas väldigt mycket på vilka man umgås med. Man måste vara med folk där man får vara sig själv. Jag har jättefina vänner! :). Jag säger en viktig sak till er nu : Själv skulle jag hellre vara ensam än att umgås med folk som inte uppskattar en, och bara tar, tar ,tar och aldrig ger. Någon som bara bråkar och är elak mot en. Man har nog bättre självfötroende om man är själv då. Nu bablar jag på massor av saker, men ni förstår grejen. Självfötroendet är viktigt, det är inte kul att gå runt med dåligt självfötroendet, och det är heller inte så roligt att umgås med folk som har dåligt självförtroende. Det är som en ond cirkel! Man bara går runt och är olycklig.
Beckys tips;
Skaffa dig drömmar och mål!
Hitta någonting du är bra på!
Var öppen till i princip allt!
Ge många komplimanger till dina vänner, behöver inte ens vara vänner utan bekanta! Du kommer att få mycket tillbaka!
Försök våga titta folk i ögonen när du pratar med dem
Var inte för hård mot dig själv!
Sluta bry dig så mycket om vad andra tycker! Var bara dig själv, det blir alltid bäst så.
Detta är väldigt vanliga tips, men det är verkligen inte alla som följer dem!
En sak till: Umgås med rätt folk people!
Jag säger bara en sak- KOM IGEN NU BRRITTMARIE KÖR FÖR FA-AaN!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeeej

2010-01-08 @ 20:16:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback